zdrowotny.com.pl

zdrowotny – zdrowie, uroda, dziecko

zakwas buraczany na anemię
Zakupy

Zakwas buraczany bardzo skuteczny w przypadku anemii

Zakwas buraczany jest idealnym rozwiązaniem na uzupełnienie niedoborów żelaza. Organizm człowieka nie wytwarza tego pierwiastka, dlatego sami musimy zadbać o jego prawidłową ilość dostarczaną do organizmu.

Jaką funkcję pełni żelazo w organizmie człowieka?

Pierwiastek ten jest niezmiernie ważny, ponieważ jest odpowiedzialny za transport tlenu po całym ciele. Żelazo bierze udział również w produkcji czerwonych krwinek oraz ma znaczny wpływ na prawidłową pracę mięśni. Oprócz tego wspomaga oczyszczanie wątroby oraz bierze udział w syntezie DNA, oraz wspiera nasz układ odpornościowy.

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie na żelazo?

Zapotrzebowanie na żelazo jest uzależnione od wieku, dlatego:
– u dzieci pomiędzy 1, a 10 rokiem życia wynosi – od 7-10mg
– u dzieci pomiędzy 10, a 12 rokiem życia – 10 mg
– u dzieci od 13 do 18 roku życia – 12 mg w przypadku chłopców oraz 15 mg w przypadku dziewczynek
– dorośli mężczyźni – około 15mg
– dorosłe kobiety – około 20 mg
– kobiety w ciąży – około 10mg jeśli masa ciała wynosi ok.55 kg
Jeżeli lekarz zdiagnozuje niski poziom żelaza, najczęściej przepisuje leki oraz informuje nas jakie produkty musimy spożywać. Zazwyczaj niedobory żelaza dotykają kobiety w ciąży oraz dzieci powodując nawet anemię.

Zakwas buraczany na anemię

Jest naturalny produktem, który możemy przygotować sami. Zakwas buraczany posiada mnóstwo dobroczynnych składników, do których zaliczyć możemy:
– kwas mlekowy
– witaminy A,B,C
– związki antocyjanowe
– magnez
– żelazo
– potas
– wapń
Oprócz tego zakwas buraczany zapobiega nowotworom, jak również spowalnia proces starzenia.
Jeśli chcemy podawać zakwas buraczany dzieciom, możemy rozcieńczyć go z wodą, wymieszać z sokiem owocowym lub dodać do zupek. Pamiętajmy jednak, żeby dzienna dawka zakwasu wynosiła około 5 łyżeczek dla dzieci powyżej drugiego roku życia. Warto wiedzieć, że bogatym źródłem żelaza jest również:
– mięso (np. wołowina)
– produkty roślinne (np. ciecierzyca, brokuły)
– suszone zioła oraz przyprawy (np. bazylia, tymianek, oregano)

Objawy niedoboru żelaza

Do głównych objawów niedoboru żelaza zaliczamy:
– bladość
– zmęczenie
– bóle głowy
– zawroty głowy
– kołatanie serca
– łamliwość paznokci
– suchą skórę
– obrzęk języka
Należy pamiętać, że objawy różnią się w zależności od:
– stanu zdrowia
– wieku
– wielkości niedokrwistości

Pamiętajmy, że jeżeli zaobserwujemy, któryś z wyżej wymienionych objawów należy skontaktować się z lekarzem w celu przeprowadzenia morfologii krwi, aby sprawdzić, czy przypadkiem nie brakuje nam jakiegoś pierwiastka w organizmie.