zdrowotny.com.pl

zdrowotny – zdrowie, uroda, dziecko

domowe sposoby na schudnięcie
Lifestyle

Skuteczne domowy sposoby na schudnięcie

Niektóre osoby, zamiast udać się na siłownię lub poćwiczyć na świeżym powietrzu lepiej czują się, ćwicząc w zaciszu własnego domu. Z jednej strony nie ma się czemu dziwić, ponieważ często osoby z dużą nadwagą są przez innych wyśmiewane.

Czy lepiej jest ćwiczyć w domu, czy na siłowni?

Oczywiście lepiej jest ćwiczyć na siłowni, chociażby ze względu na fakt, że mamy dostępne przeróżne urządzenia, których nie mamy w domu. Jednak, aby do tego doszło osoby z nadwagą, muszą zaakceptować samych siebie i nie zwracać uwagi na zbędne komentarze. Dobrym pomysłem jest wybranie się na siłownię z drugą osobą, przy której poczujemy się zdecydowanie pewniej.

Domowy trening

Jeżeli jednak żadna siła nie wyciągnie nas z domu, musimy kupić parę rzeczy, które będą nam potrzebne do ćwiczeń. Do takich rzeczy zaliczamy m.in.:
– matę
– hantle
– gumy
– ławkę
– drążek do podciągań
– piłkę
Pamiętajmy, że dobranie sprzętu powinno być odpowiednie dla danej osoby, a każdy trening musi zaczynać się od rozgrzewki. Wybierając za duże obciążenie, możemy narazić się na wystąpienie urazów kręgosłupa.

Domowe sposoby na schudnięcie

Aktywność fizyczna to pół sukcesu w drodze do zrzucenia zbędnych kilogramów, ponieważ oprócz tego potrzebna jest również odpowiednia dieta. Podczas domowego odchudzania doskonale sprawdzą się również inne sposoby, które dodatkowo wspomogą proces odchudzania. Do takich sposobów zaliczamy:
1. Picie zielonej herbaty – warto nią zastąpić herbatę czarną, ponieważ posiada mnóstwo dobroczynnych właściwości
2. Picie napoju z cytryny – wystarczy zmieszać sok z cytryny z wodą i dodać trochę pieprzu cayenne, regularne stosowanie przyczynia się do utraty wagi
3. Zupa z kapusty – jej regularne spożywanie również przyczynia się do utraty kilogramów, a oprócz tego oczyszcza wątrobę z toksyn.
4. Sok grapefruitowy – doskonale przyspiesza metabolizm oraz działa oczyszczająco, dlatego zalecany jest podczas diety.
5. Picie wody – zwłaszcza przed posiłkiem wpływa na zmniejszenie łaknienia, dzięki temu zjemy o wiele mniejszą porcję.
6. Suplementy wspomagające odchudzanie – przyczyniają się do zwiększenia metabolizmu lub hamują łaknienie, dlatego są świetnym dodatkiem do diety.

Pamiętajmy, tylko wtedy osiągniemy cel, jeśli będziemy wykonywać ćwiczenia regularne, a nasza dieta będzie stosowana każdego dnia. Warto wiedzieć, że aby nie uzyskać efektu jojo spadek wagi tygodniowo powinien wynosić do 5 kilogramów. Zbyt szybkie chudnięcie może również przyczynić się do powstania wielu chorób.