Nie musisz przyjmować ekstremalnych diet. Niskokaloryczny, orzeźwiający grejpfrut jest niesamowitą bombą witaminową, która wzmacnia odporność organizmu, dostarcza witaminę C oraz witaminę A. Aby cieszyć się zdrową i szczupłą sylwetką sięgnij po grejpfruta, dzięki któremu zauważysz zniewalające efekty.  Oto kilka zalet tego słodkiego owocu!

Grejpfrut kalorie

 Istnieje kilka sposobów na to, aby grejpfrut stał się podstawowym elementem śniadania. Możesz więc zastąpić suszone owoce i sięgnąć po plasterki grejpfrutów wykorzystując je w sałatkach lub serwując go z grillowanym kurczakiem. Grejpfrut może być również składnikiem deseru.

Grejpfrut właściwości

  • Zmniejsza uczucie głodu: Rozpoczęcie dnia z grejpfrutem niesie ze sobą wiele korzyści. Badania wykazują, że zwykły zapach grejpfrutów może pomóc w odchudzaniu. Naukowcy przypuszczają, że wąchanie olejku grejpfrutowego wpływa na enzymy wątrobowe, które mogą pomóc zachować nudności i spowolnić utratę wagi. Niesamowitą gratką byłoby więc wykorzystanie pestek grejpfrutów jako produktów do kąpieli!
  • Stabilizuje poziom cukru we krwi: Badania wykazują, że ten magiczny owoc zawiera związki, które mogą obniżać poziom insuliny. Niski poziom insuliny oznacza, że organizm może bardziej efektywnie wykorzystywać pożywienie zamiast magazynować je jako tłuszcz.
  • Uczucie sytości: Grejpfrut jest nasycony błonnikiem, dzięki czemu zapewnia uczucie sytości i zmniejsza prawdopodobieństwo sięgania po przekąski. Jedna porcja grejpfruta ma tylko 53 kalorii i około 2 gramy błonnika. Badania wykazały również, że spożywanie pół grejpfruta przed każdym posiłkiem może prowadzić do większej utraty wagi.