Dieta kapuściana cieszy się coraz większą popularnością wśród osób, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów. Na dodatek jest tania i prosta. Sprawdź, jakich efektów możesz się spodziewać, jeśli zdecydujesz się zastosować dietę kapuścianą!

Dieta kapuściana jadłospis

Podstawę diety kapuścianej stanowi zupa z kapusty, która jest źródłem składników odżywczych i błonnika. Możemy ją jeść, kiedy tylko chcemy. W tym przypadku nie ma żadnych ograniczeń. Jej uzupełnieniem mogą być warzywa i owoce, dzięki którym uzupełnisz niedobory minerałów w organizmie. Ponadto wskazane jest picie dużych ilości wody mineralnej – minimum 8 szklanek w ciągu dnia. Dieta kapuściana, podobnie jak dieta wątrobowa, ogranicza spożywanie produktów tłustych. W jadłospisie osób, które stosują tę dietę, nie znajdziemy nabiału i węglowodanów. Nie zaleca się również jedzenia słodyczy i czerwonego mięsa oraz picia alkoholu i słodzonych napojów gazowanych. Posiłki, które można łatwo i szybko przygotować z pewnością docenią osoby dysponujące małą ilością czasu.

Dieta kapuściana efekty

Stosowanie diety kapuścianej może przynieść zadowalające efekty w stosunkowo krótkim czasie. Odpowiednio dobrane produkty przyczynią się nie tylko do utraty zbędnych kilogramów, ale również do oczyszczenia organizmu z toksyn. W ciągu tygodnia możemy stracić na wadze od 4 do 5 kg. Osobom, które mają szybką przemianę materii, może ubyć nawet 7 kg. Tego typu dieta zalecana jest szczególnie osobom, które mają niewielką nadwagę. Osoby otyłe powinny natomiast skonsultować się z lekarzem przed zastosowaniem diety kapuścianej.